Aangepast zoeken

Auteur Topic: tweede keer in een mc maar toen hij en dertiger was eigenlijk ook al  (gelezen 290 keer)

• Bekend
  • **
tweede keer in een mc maar toen hij en dertiger was eigenlijk ook al
« Gepost op: 8 augustus 2017, 11:01:45 am »
Ik realiseer mij pas dat mijn ex man rond zijn dertigste eigenlijk ook al in een crisis zat. Is dit herkenbaar?
Hij is destijds plots gescheiden voor mij. De eerste jaren waren geweldig tot//de kinderen geboren werden. Die stress kon hij niet aan. Omdat ik er nagenoeg alleen voor stond en hier heisa over maakte, kreeg hij hyperventilatie, wegloop gedrag, migraine aanvallen en sprak regelmatig over dat hij zijn auto tegen een vangrail wilde knallen. In de loop van de jaren is dat gedrag verdwenen tot vijf jaar terug.

• Abonnee
  • *
    • Bom: 31 maart 2016
Re: tweede keer in een mc maar toen hij en dertiger was eigenlijk ook al
« Reactie #1 Gepost op: 8 augustus 2017, 20:17:35 pm »
Ik geloof dat bij mijn mc-er misschien wel hetzelfde aan de hand is,  hij is eerder ook gescheiden. Dat was dan wel niet vanwege mij, maar ons verhaal nu lijkt ontzettend veel op wat er toen bij zijn ex is gebeurd. Het is bizar hoeveel overeenkomsten er zijn. Het is voor mij in elk geval wel duidelijk dat hij een persoonlijk probleem heeft, waardoor hij blijkbaar het idee heeft dat hij geen liefde waard is en dus na zoveel jaar op zoek gaat naar iemand anders om mee te praten en als hij dan iemand heeft waarmee hij zo goed kan praten, en andere dingen waarin hij weg kan vluchten, dan is het blijkbaar tijd om zijn huwelijk op te breken. Het grote verschil met toen is, dat zijn ex er binnen 6 maanden klaar mee was en de scheiding heeft aangevraagd (en toch nog heeft gehoopt en gedacht dat hij wel weer bij haar terug zou komen) en ik er 1 1\2 jaar over heb gedaan.
Nu ben ik inmiddels zover dat ik mijn huwelijk zoals die was niet meer terug wil. Ik realiseer me dat ik mezelf veel teveel heb weggecijferd en alles heb gedaan om ervoor te zorgen dat hij maar gelukkig is.
Dat wil ik niet meer. Het is tijd dat ik zelf op nummer 1 kom, samen met mijn kinderen.Natuurlijk hoop ik ergens nog steeds dat het goed komt, maar dat heeft er meer mee te maken dat ik dacht dat we een goed huwelijk hadden en gelukkig waren als gezin en ook omdat ik hem nog steeds aantrekkelijk vind, maar ik wil niet meer met een man zijn die liegt en bedriegt en niet kan praten. Ik verdien zoveel meer dan dat. Als dat is wat een relatie mij biedt, dan ben ik bter af als ik alleen ben met de kinderen, hoe moeilijk t in financieel opzicht misschien ook is en hoe jammer het ook is dat we ons huis kwijt raken, mijn welzijn en geluk zijn belangrijker en ik weet nu dat ik het heel goed zelf kan. Sommige dingen duren misschien wat langer voordat het voor elkaar is, maar ik kan alles zelf en zo niet, dan kan ik hulp vragen.
Dat heeft deze hele rotperiode me geleerd, dat ik mezelf heb weggecijferd en waar die reactie van mij vandaan is gekomen.  Elk nadeel heb zijn voodeel om maar met Johan  Cruijff te spreken.
« Laatst bewerkt op: 9 augustus 2017, 08:43:50 am door Nonna »

• Abonnee
  • *
  • MC is a mindf*ck
    • Bom: 2014
« Reactie #2 Gepost op: 9 augustus 2017, 14:48:13 pm »
Zo is dat, Nonna. Je bent een sterke vrouw. Ook ik wil niet meer terug naar de relatie met mijn ex. Ben die ook met andere ogen gaan bekijken. Zeker in vergelijking met mijn nieuwe (1 md) relatie met een man die ik nu ruim geen half jaar ken en die zo open, eerlijk, empathisch en soms ook kwetsbaar is (en durft te zijn). Hierdoor ben ik ook weer de persoon geworden die ik altijd was en is het plaatje compleet Ik hoop van harte dat dit voor jou (en alke anderen) ook in het verschiet ligt. Jullie verdienen het stuk voor stuk!

@Suus: ik denk dat een herhaling heel goed mogelijk. Ik heb dat ook gezien bij (de ex van) een vriendin van mij. En als ik naar mijn eigen mc'er kijk, dan denk dat ook hij al in een crisis verkeerde toen hij begin 30 was en onze dochter een baby.
Om los te laten is liefde nodig

• Bekend
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 9 augustus 2017, 19:32:10 pm »
Ik denk, achteraf is alles zo eenvoudig, dat de druk ( twee baby's die flink huilden) en het niet meer op nummer 1 staan de bottle neck was. Daarna is het jaren goed gegaan tot...ik meer carrière ging maken en hij zijn werk niet meer leuk vond. Ach, ik kan hem wel blijven analyseren maar zoals mijn zus zegt. Maak je niet druk om die  :triest_01:, je bent wel meer waard. Iemand die je zo behandeld, is jouw niet waard. Dus ik hoop tzt ook net als jij, een leuke man tegen het lijf te lopen.