Aangepast zoeken

Auteur Topic: Wat hebben jullie geprobeerd om door te dringen bij MC'er.  (gelezen 293 keer)

• Vilheide

• Gast
Wat hebben jullie geprobeerd om door te dringen bij MC'er.
« Gepost op: 31 augustus 2017, 09:37:17 am »
Mijn man is van de één op de andere dag verdwenen. De eerste weken zat hij bij een wederzijdse kennis in huis maar inmiddels is hij daar eruit gezet omdat mijn man de directeur liep uit te hangen en zich niet aan de huisregels hield. Ik heb geen idee waar hij nu verblijft. Zijn SM woont te ver weg van zijn werk om daar dagelijks te verblijven. En zij heeft tegen iemand die ik ken, gezegd dat hij niet bij haar woont. Mensen die ik ken en hem adviseren om alles eerst netjes met mij af te handelen, worden aan de kant gezet en geblokkeerd op FB en whattsapp. Want hij wil zoals hij zegt leuke dingen doen en heeft geen zin in gezeur. Praten wil hij al helemaal niet met mij, nu in elk geval niet zegt hij, straks als de scheiding erdoor is wil hij praten, nu wil hij alleen maar rust zegt hij en die rust die kan hij nu niet vinden. Ik ben van mening dat hij die rust pas kan krijgen als de scheiding erdoor is, tot die tijd moet er nog genoeg geregeld worden en heeft hij zich aan zijn financiële verplichtingen te houden. Ik heb zijn baas gemaild ivm het niet betalen van de huur en hij heeft mij terug gebeld en gezegd dat hij tegen mijn man heeft gezegd het netjes met mij af te handelen. Ik kan me toch niet voorstellen dat er niet meerdere mensen/vrienden van hem zijn die hetzelfde tegen hem zeggen? Iemand moet toch tot hem door kunnen dringen en duidelijk kunnen maken dat hij verkeerd bezig is?? 

• Abonnee
  • *
    • Bom: 31 maart 2016
Re: Wat hebben jullie geprobeerd om door te dringen bij MC'er.
« Reactie #1 Gepost op: 31 augustus 2017, 09:54:07 am »
Lieve Vilheide,

Niemand kan tot hem doordringen, want dat laat hij niet toe. Hij wil alleen mensen in zijn leven die hem bevestigen dat hij zo geweldig is en dat hij goed bezig is. Diep van binnen zal er gerust het een en ander aan hem knagen, maar dat stopt hij weg en daar vlucht hij van weg.
Hoe moeilijk en naar het ook is, je zult het idee dat jouw scheiding om een "normale" manier afgehandeld gaat worden los moeten laten. Het is niet normaal te doen met een mc-er, of manipulator of narcist en noem maar op. Je zult als een leeuwin moeten vechten voor je eigen rechten en zoek alsjeblieft iemand die je daarbij kan helpen, want anders gaat het niet goed komen. Jij denkt namelijk wel aan een ander, maar je partner is die realiteit totaal kwijt.
Sterkte in dit vreselijk moeilijke proces.

• Vilheide

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2017, 10:21:20 am »
Bedankt voor je berichtje Nonna.
Dinsdag is de afspraak bij de mediator, ik heb zelf al het idee dat de mediation ons totaal niet gaat helpen dus ik neem een brief mee dat ik de mediation wil stoppen en ga dan met een eigen advocaat verder. Mediation kan alleen maar werken als beide partijen er aan meewerken en dat gemaakte afspraken nagekomen worden. Dit gebeurt niet en ik kan het me niet permitteren om nog weken/maanden bezig te zijn met mediation. de scheiding moet simpelweg ingediend worden zodat ik in elk geval kan gaan reageren op woningen en kan gaan verhuizen. Ik ben best wel een beetje bang, dat als het niet verloopt zoals mijn man wil, er gekke dingen kunnen gaan gebeuren. Hij heeft hier al eens met een mes voor de deur gestaan. Ik ben zo bang dat ik straks mijn leven niet meer zeker ben. Ondanks dat ik nooit bang voor mijn man ben geweest. Of ben ik hierin te paranoia?

• Abonnee
  • *
    • Bom: 31 maart 2016
« Reactie #3 Gepost op: 31 augustus 2017, 12:50:11 pm »
Als dat jouw gevoel is, dan moet je daar naar luisteren. Paranoia of niet, dat weet je pas wanneer iets daadwerkelijk gebeurt of niet, maar jouw angst is echt, luister daar dan ook naar.
Ik hoop voor je dat het allemaal redelijk soepel gaat verlopen; ik zit ook in een mediation traject, maar ook ik ben bang dat het niet gaat werken; hij houdt zich op dit moment in elk geval totaal niet aan gemaakte afspraken op financieel vlak. Blijkbaar denkt hij dat hij op die manier macht kan uitoefenen, maar staat hij er totaal niet bij stil dat dit ook effect heeft op zijn kinderen. En hoe denk je dat zijn kinderen op hem reageren als hij ervoor zorgt dat wij helemaal in een financiële puinhoop achterblijven? Ik geloof niet dat ze hem erg dankbaar zullen zijn. Maar goed, hij krijgt wat hij hebben wil, zijn scheiding. Kan hij eindelijk weer eens gelukkig worden, want dat is hij al zo lang niet. En dat is allemaal mijn schuld. Ja, dussss, blijf vooral lekker wijzen naar een ander, eens kijken hoe gelukkig je dan wordt.
Neehoor, het is een moeilijk proces en totaal niet wat we, jij en ik en velen met ons, willen, maar uiteindelijk blijkt het voor ons heel goed uit te pakken, omdat wij groeien en onze ontwikkeling oppakken en die sneue partners van ons? Die zullen ooit tot het besef komen dat ze het helemaal verkeerd aangepakt hebben en zich realiseren dat ze alles kwijt zijn wat ze ooit zo dierbaar was. En wij, wij zijn doorgegaan en in ons leven passen ze niet meer.
Toekomstmuziek, ik weet het, en het maakt het proces waar je doorheen gaat op dit moment niet lichter, maar een lichtpuntje is er wel.
Sterkte en blijf goed naar je eigen gevoel luisteren.