Aangepast zoeken

Auteur Topic: Siganalen en gedrag  (gelezen 293 keer)

• Bekend
  • **
    • Bom: Januari 2017
Siganalen en gedrag
« Gepost op: 13 januari 2018, 22:18:28 pm »
Van de 32 typerende gedragskenmerken van de vrouw in een Midlifecrisis (MC) die ik lees, scoort mijn vriendin er 23

Zeker de meest duidelijke zitten erbij:

1 Het gevoel hebben dit te moeten doen. Dit heeft ze letterlijk 2 keer tegen mij gezegd
2 Ineens verliefd (?) op een ander
3 Niet meer mee te praten
4 Vreemde blik in de ogen
5 Emotieloos
6 Alles zeggen om de relatie omlaag te halen

We zijn nu een jaar verder. Alle contact die we nog hebben gaat van haar uit. Ik meld mij nooit, beantwoord alleen koel en zakelijk haar Appjes en telefoontjes. En Appen of bellen doet ze bijna elke week....
Soms komt ze langs, altijd op haar verzoek.... en dan merk ik dat ze dat fijn vindt. Ze neemt mij nog steeds over bepaalde zaken in vertrouwen, zegt dat ze daar geen ander voor heeft. En nog steeds verteld ze niemand iets over de nieuwe relatie, ze zegt hoogstens dat ze er mee bezig is.....

Ze ziet er slecht en vermoeid uit, is altijd weg en zit vaak midden in de nacht op Whatsapp of Facebook.

Facebook, ze heeft er geen enkele vriend aan toegevoegd in het afgelopen jaar en plaatst niets. Ze kijkt blijkbaar alleen maar...... En midden in de nacht op Whatsapp zitten terwijl ik weet dat ze bij haar nieuwe vriend zit...... Wat doet ze toch ??

Wat zeker is, is dat ze mij niet los kan/wil laten. Ik zit op de reservebank, iets wat ook in de boeken wordt vermeld.....

Ik maak me zorgen. Volgens mij doet ze niets anders dan vluchten. Vluchten voor de werkelijkheid.
En eens zal ze tegen haar muurtje aanlopen, maar hoelang gaat dat duren ?? En wat dan ?? Een zware depressie ??

En zal ze als dat gebeurt mij weten te vinden ?? Ik hoop het van harte !!

Vaak lees ik over het loslaten. Ik kan dat niet, zie en hoor teveel.... En ik wil het niet. Ik hou van haar en wil er voor haar zijn als ze me ooit nog nodig heeft.

Maar het is een zware strijd, heel zwaar........ en niemand weet wat de toekomst brengt.....

Schrijven en praten helpt.....

Groetjes
Johan Z

« Laatst bewerkt op: 13 januari 2018, 22:33:08 pm door Johan Z »

• Abonnee
  • *
    • Bom: 31 maart 2016
Re: Siganalen en gedrag
« Reactie #1 Gepost op: 18 januari 2018, 09:52:11 am »
Lieve JohanZ,

Helaas welkom op dit forum. Goed dat je het hebt gevonden en goed dat je nu ook schrijft, het gaat je echt helpen. Hier zijn ervaringsdeskundigen, mensen die je begrijpen, mensen die ook begrijpen dat je haar niet los kan en wilt laten, ondanks dat alle anderen tegen je zeggen dat het tijd is om verder te gaan, dat zij de keuze heeft gemaakt om zonder jou verder te gaan, dat je dat zult moeten accepteren, en je weet het verder allemaal wel. Allemaal goedbedoelde adviezen, maar gegeven vanuit een niet begrijpen. Ook al zullen mensen aangeven dat ze je wel begrijpen, maar dat het beter voor jou is om verder te gaan en haar los te laten. Ik heb die mensen in mijn omgeving ook en gelukkig ook mensen die aangeven dat ze ook wel begrijpen dat het voor mij moeilijk is om los te laten.
Ik ben inmiddels bijna 2 jaar na de bom en hij is 9 maanden geleden uit huis gegaan. Ik ben inmiddels ook zover dat ik los laat, niet omdat ik het zo graag wil, maar wel omdat ik ervaar dat er geen andere mogelijkheid is. Ik kan mijn leven niet op pauze gaan zetten in de hoop dat hij ooit de tunnel uit komt, want er is geen garantie dat dat gaat gebeuren. Maar ik heb de afgelopen twee jaar wel nodig gehad om tot dit punt te komen en nog steeds kan het verdriet me overvallen. Het is namelijk ook niet mijn keus geweest om ons huwelijk te stoppen, maar inmiddels is het wel mijn keus om de scheiding door te zetten. Niet zozeer uit vrije wil, maar wel omdat er geen andere keus is. Ik heb gemerkt dat ik mij tijdens mijn huwelijk steeds meer weggecijferd heb, ik was nog maar een schim van wie ik in werkelijkheid ben en inmiddels vind ik mezelf steeds meer terug. Ook ik heb een grote ontwikkeling doorgemaakt en ben daar nog steeds mee bezig. Ik ben wel gelukkig met mezelf, ondanks het feit dat ik in een rotsituatie zit. Mijn mc-er is helemaal niet gelukkig, ook al vertelt hij iedereen van wel, mensen zien echt wel dat hij er niet gelukkig uit ziet. De sm is niets vergeleken bij mij, ook dat zien veel mensen in en er is niemand die begrijpt dat hij iets met haar is begonnen (wat het dan ook mag zijn, want hij woont niet bij haar en blijkbaar wordt er nog steeds ontkent dat er meer is dan vriendschap). Zij is half zo oud als hij. Maar, hoe het ook zij, dat is zijn weg.
Ook jij en jouw mc-er zullen ieder je eigen weg moeten bewandelen en hoe moeilijk ook, je zult merken dat ook jij hier uiteindelijk sterker uit komt. Lekker cliché, maar o zo waar. Je hebt er alleen op dit moment geen reet aan, want nu is deze hele situatie gewoon K en voorlopig blijft dat ook wel zo. Jij kunt pas loslaten als jij eraan toe bent en wanneer dat is, dat weet alleen jij zelf.
Heel veel sterkte, blijf lezen en schrijven. Hoe vaak je ook zegt dat je haar zo mist en dat je haar terug wilt en dat je deze situatie niet wilt, wij begrijpen dat. Je zult ook regelmatig (ongevraagd) advies krijgen en het advies wat je krijgt zal niet altijd even leuk zijn en soms zelfs heel veel pijn doen, maar als je later terug leest of terug denkt, dan zul je inzien dat het advies wat je hebt gekregen klopt en waarom klopt het? Omdat wij allemaal hetzelfde mee hebben gemaakt, c.q. meemaken. Dat is ook het meest bizarre aan mc verhalen vind ik, ze lijken allemaal extreem veel op elkaar.

Sterkte.
groetjes van Nonna

• Bekend
  • **
    • Bom: Januari 2017
« Reactie #2 Gepost op: 21 januari 2018, 14:10:32 pm »
Ik hoop dat ik het volhoud....

Volgens de info duurt een MC bij de vrouw vaak korter dan bij een man.

En als ik los wil laten dan moet ik haar echt uit mijn leven verwijderen, dus alles blokkeren..... Zij doet dat niet. Ik krijg wekelijks appjes of ze belt..... Ze laat mij helemaal niet los ondanks dat ze al meerdere malen zelf aangegeven heeft het contact te stoppen omdat ik nooit contact opneem. Ze houdt dat echter maar 2 tot 3 dagen vol en dan begint ze weer.....
Ook verteld ze niemand over de nieuwe relatie en laat ze zich niet met haar "nieuwe vriend" zien, tenminste niet bij haar "oude" vrienden.
Laatst heeft ze tegen een bekende gezegd niemand meer te vertrouwen als mij en dat ze wel nooit zo iemand weer zal vinden. Toen die bekende haar vroeg waarom ze mij dan liet gaan hield ze de schouders op en gaf verder geen antwoord...... Ook op de opmerking dat vertrouwen, eerlijkheid en zorg voor elkaar ( wat wij zeker in hoge mate hadden) het belangrijkste in een relatie zijn, hield ze alleen de schouders op.......

Ze is niet meer boos of agressief maar praat ook nergens over.

Zoals ik al eerder vermeld heb ziet ze er ook slecht en niet gelukkig uit en ik ben niet de enige die dat ziet....

Mijn meisje is ziek, heel ziek...... dus kan ik niet loslaten. Dat komt niet overeen met mijn eigen gevoelens.
Misschien dat het ooit komt maar ik ben nu zeker nog niet zo ver....

« Laatst bewerkt op: 21 januari 2018, 18:42:52 pm door Johan Z »

• Abonnee
  • *
    • Bom: 31 maart 2016
« Reactie #3 Gepost op: 22 januari 2018, 13:11:08 pm »
Ik snap je echt heel goed, Johan Z., en je geeft het zelf al aan, je bent er nog niet aan toe om haar los te laten. Probeer alleen voor jezelf ook niet teveel hoop te putten uit het feit dat ze er slecht uitziet en dat ze opmerkingen plaatst over jou en julo ie relatie, zolang zij niet aan zichzelf werkt, is er geen herbouw van jullie relatie mogelijk. Dan kom je alleen maar in valse verzoeningen terecht, geloof me, ik kan het weten.
Focus op je eigen leven en probeer de focus van haar af te houden, hoe moeilijk dat ook is, het is echt noodzakelijk om te overleven. Sterkte