Aangepast zoeken

Auteur Topic: Het loslaten van MC  (gelezen 461 keer)

• Bekend
  • **
Het loslaten van MC
« Gepost op: 1 januari 2018, 11:30:48 am »
Lieve medeleden,

Voor de vakantie had ik al besloten dat het belangrijk is om mijn MC'er te laten merken dat ie me "kwijt "is.
Ondanks dat ik hem terug wil ben ik erachter dat ie er alles aan doet mij weg te jagen. Hij verteld me alles over de SM. Onder het mom we zijn toch eerlijk tegen elkaar. Maar heb nu het gevoel dat ie het zegt om mij weg te jagen. Daarnaast zei die van het weekend dat het hem niks kan schelen wat ik allemaal doe, zolang ik goed voor de kinderen ben.

Straks is het moment aangebroken om hem te vertellen, dat ik hem even niet wil zien. Dat ik rust nodig heb.

Hij blijft me namelijk wel behandelen als zijn vrouw, ook al wilt die scheiden en liggen de papieren bij de rechter. En zegt ie vreselijke dingen. Zoals dat ie klaar met me is en me niet meer wilt. En dat ie geen toekomst meer ziet. En dat ie zou liegen als ie geen gevoelens meer heeft, maar dat het broer zus gevoelens zijn. Maar ondanks dat ie het zo voelt als ik hem moet geloven, wilt ie wel met me naar bed, en blijft ie me een tongzoen geven en knuffelen. Net als toen we nog samen waren.

Hopelijk doet het iets met hem, dat ik afstand neem van hem. En gaat ie dingen beseffen.

Want alles kwam zo onverwacht voor mij, dat ik niet geloof dat zijn gevoelens volledig weg zijn ook door wat ie allemaal nog doet. Maar om hem dingen in te laten zien, moet ik hem loslaten en hem op zijn bek laten gaan.

Ik weet dat het heel moeilijk gaat worden, ook voor de kinderen. Maar het is voor een goed doel hopelijk dat hij dingen gaat beseffen. En anders voor mezelf dat ik me van hem los kan maken.

Ik hoop dat het goed uitpakt

• Bekend
  • **
Re: Het loslaten van MC
« Reactie #1 Gepost op: 1 januari 2018, 15:26:50 pm »
Vanmiddag heb ik hem verteld dat ik rust nodig had. En dat ie de kinderen wel mag bellen wanneer die wilt. Maar dat ik rust nodig heb, en dat het verstandiger is als ie ook even op de woensdagen niet komt eten. Ik hoop dat ie dan gaat beseffen wat ie mist.

Maar hij reageerde er heel koeltjes op. Met is goed.
Heb hem wel gezegd dat ik hem niet express bij de kids vandaan hou. Maar dat het nodig is voor mij.  Maar door zijn reactie wordt ik erg onzeker. En vraag ik me af of ik er goed gedaan aan heb om afstand te nemen van hem. 

• Abonnee
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 3 januari 2018, 21:28:38 pm »
Hallo AB83,

Moedige beslissing die je genomen hebt.
Hoe gaat het nu met jou? Heeft hij zich aan de afspraak gehouden en is hij vandaag niet gekomen?

liefs

• Bekend
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 3 januari 2018, 22:31:43 pm »
Hoi again,

Hij is niet langs geweest. Maar gister appte hij wel over hoe en wat met een woning.
En vandaag appte hij over de fiets van onze zoon. Of ik die morgen in de box kan zetten zodat ie naar de fietsen maker kan. Want band is Lek al 5 weken, dus snap niet goed waarom hij daar dan ineens mee komt.

Maar goed, mijn nichtje en goede vriend denken dat het positief is. Maar tijd zal het leren

• Abonnee
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 4 januari 2018, 00:33:56 am »
ja het blijft moeilijk he...

Hier ook heel wisselend, mijn mc is reeds een week en een half verhuisd naar zijn appartement
ik hoor hem eigenlijk nooit, vraagt ook niet naar onze zoon
er moet hier nog heel wat opgehaald worden wat hij nog niet verhuisd heeft en er zijn nog een aantal zaken die geregeld moeten worden, zelf neemt hij hiervoor geen verantwoordelijkheid
hij is reeds 6 weken thuis van zijn werk en ik wist dat hij gisteren naar de dokter moest
hij liet hier uit zichzelf niets over weten
toen ik het hem vroeg, liet hij weten dat hij nog wel een tijdje thuis zal zijn
het is nog helemaal niet goed met hem
hij ziet niets positief meer... is niet gelukkig

zijn verhuis heeft hem dus niet het geluk opgebracht wat hij verwacht had

ik heb ik het dan weer lastig mee... waarom vertelt hij dat??? Pfff moeilijk dat je onbewust toch altijd blijft hopen, terwijl ik genoeg gelezen heb en weet dat er eigenlijk maar weinig te hopen is...

• Abonnee
  • *
    • Bom: 31 maart 2016
« Reactie #5 Gepost op: 4 januari 2018, 10:24:46 am »
Lieve AB83 en Again,

Het is en het blijft moeilijk,  je kunt die mc-ers niet volgen en helaas blijf je zelf ook steeds heen en weer geslingerd worden in de centrifuge van gevoel en emoties.
Dat je man soms dingen vertelt of ineens contact opneemt voor allerlei zaken die blijkbaar plotseling geregeld moeten worden zegt helaas helemaal niets over een ommekeer in zijn gedrag of gevoel. Hij wil natuurlijk helemaal niet bij je weg, diep van binnen weet hij dat, maar daar wil hij niet aan toegeven, dat zou, in zijn beleving, ook zwak zijn, want hij heeft deze beslissing genomen en daar kan hij niet meer op terugkomen. Het maakt helemaal niets uit hoe jij er op reageert, want uiteindelijk is hij degene die met zichzelf in het reine moet komen en of hij dat gaat doen, daar heeft niemand invloed op. Het enige waar je invloed op hebt is je eigen proces en dat is al moeilijk genoeg. Twee jaar terug zat ik ook waar jullie nu in zitten. Ik heb er twee jaar voor nodig gehad om mijn mc-er los te kunnen laten, en nog is het soms ontzettend moeilijk. Maar inmiddels heb ik mijn leven aardig op de rit en ben ik er klaar voor om ook de laatste verbindingen los te maken, dus de scheiding definitief te maken en ons huis te verkopen. En dan hoop ik dat mijn mc-er ook niet meer steeds allerlei excuses verzint om weer in contact te komen met mij. Zo horen we wekenlang niets van hem en zo komt hij weer 2 x in de week hier. De afspraak is dat hij hier mag komen om bij de kinderen te zijn, zo lang hij het mij ook laat weten. Maar ja, dat hij dan hier blijft zitten als de kinderen boven zijn en net zo lang wacht totdat ik weer thuis ben, daar zit ik niet op te wachten. Ja, ik ben klaar voor het definitief los snijden van de laatste lijntjes, maar ik heb er wel 2 jaar voor nodig gehad.

Ik heb veel gehad aan dit forum, maar ook aan de website get-real.info en ik lees nu het boek dat zij geschreven heeft, wat ook op de homepage van dit forum aangeprijst wordt. Als je het kunt betalen, dan adviseer ik om het te kopen, het geeft veel inzichten en helpt mij echt om los te komen van de gek die mijn man geworden is.
Sterkte maar weer

• Abonnee
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 4 januari 2018, 19:55:48 pm »
dankjewel Nonna,

Ik herken wat je schrijft over het niet kunnen terugkomen op zijn beslissing, dat is iets wat hij al een paar keer letterlijk gezegd heeft. Alsook al huilend zeggen dat hij weet dat hij hier spijt van gaat krijgen, maar dat hij het nu beslist heeft en op de blaren zal zitten als dat nodig moest zijn...

Kon ik maar boos worden ipv enkel verdrietig, ik heb gewoon zoveel medelijden met hem

Wij moeten volgende week naar de notaris om de scheiding te regelen, ben ik wel blij om want hij is nogal onverantwoord bezig met geld.
Verder komt deze maand ons huis ook te koop...
En dat allemaal op nog geen twee maanden

pfff wat een nachtmerrie is dit toch

liefs again

• Abonnee
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 5 januari 2018, 15:24:08 pm »
Ja lieverd, een nachtmerrie is het zeker, maar helaas niet een waarvan je straks wakker wordt en denkt, gelukkig, het was maar een enge droom. Deze nachtmerrie blijft voortduren en blijft voelen als nachtmerrie, totdat jij zover bent om echt los te laten. Dan is het alleen nog maar heel verdrietig en niet eens meer zozeer voor jezelf, maar wel voor hem, ook al zal hij dat waarschijnlijk niet toe gaan geven. Tenminste,  zo is het voor mij. En nog steeds staat mijn deur op een klein kiertje, niet zodat hij direct weer terug kan komen als mijn geliefde, maar wel om te kijken of er nog iets kan bloeien tussen ons. En misschien is dat in de toekomst alleen vriendschap, maar dat kan alleen als hij zijn ontwikkeling doormaakt. Ik hoop het nog steeds, want hij maakt het zichzelf zo ontzettend moeilijk, zo niet onmogelijk om gelukkig te zijn. Ook meerdere mensen zeggen dat hij niet gelukkig is en dat hij tegen zichzelf liegt, maar ook dat ik verder moet. Ik heb genoeg gedaan, genoeg kansen gegeven, genoeg gewacht. Het is tijd voor mij om verder te gaan, ik kies voor mijn eigen geluk en welke obstakels ik ook tegen ga komen, ik kom er wel. En jij komt er ook wel, nu nog niet, het is nog te vers en je hebt tijd nodig voor verwerking, maar uiteindelijk ko mt het goed met jou en lacht het leve  je weer toe.
Sterkte en blijf goed bij jezelf, doe niets waar jij je niet goed bij voelt.

Liefs van Nonna

• Bekend
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 10 januari 2018, 18:12:24 pm »
Lieve medeleden,

Hier maandag middag gezegd dat ik even rust nodig had. En hij nam het goed op. Waar ik verwacht had dat ie boos zou worden, reageerde hij super rustig. Al het contact wat er is geweest kwam bij hem vandaan. En was kind relateerd. En dat is goed.  En nu ik hem 9 dagen al niet gezien heb, voel ik me een stuk rustiger. Als ie iets liked van zijn sm op facebook, doet het even zeer, maar kan het makkelijker loslaten. Waar ik me normaal heel lang er druk over maakte. De rust doet mij heel erg goed.
Er is mij heel veel duidelijk geworden.

Ik weet dat ik hem terug wil. Maar de enige manier om hem in te laten zien wat ie mist, is door mijn eigen leven op te pakken. Dus heb nu voor mezelf gekozen. Gister appte hij dat ie vrijdag na zwemles van onze oudste de kinderen gelijk meeneemt naar Mijdrecht. En heb gereageerd. Is toch goed, lekker genieten van de kinderen. Ik ga daarop zaterdag avond even de stad in met een vriendin. En waar ik 4 weken geleden zoiets had. Van laat mij lekker thuis op de bank hangen. Kijk ik er nu echt naar uit om even erop uit te gaan. Als is het een paar uurtjes.

IK heb nu voor mezelf zoiets van. Al het contact wat we hebben is over de kids. Hij gaat waarschijnlijk eerst antikraak wonen. En dat vind ik goed. En dan gaat ie zichzelf tegen komen waarschijnlijk. Heb namelijk ook het idee, dat ie begint door te krijgen hoeveel shit de sm heeft. Maar nog niet helemaal tot hem door dringt. Ik hou jullie op de hoogte.

En ik moet zeggen. Heb veel hulp aan de adviezen hier.

Ik denk dat hij nu het gevoel hebt

• Abonnee
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 18 januari 2018, 09:38:39 am »
Lieve AB83,

Wees alsjeblieft voorzichtig in je hoop. Ik weet het, je zoekt overal naar lichtpuntjes en je zult ze vinden ook, maar uit eigen ervaring weet ik ook dat het zo helemaal niet werkt. Hij zal je soms het gevoel geven dat hij toch weer gevoel voor je heeft, maar dit kan net zo goed een vorm van manipulatie zijn, jou in de war brengen. Je weet gewoon niet wat er in het hoofd van een mc-er omgaat, hij weet het zelf al niet eens en van zijn gevoel begrijpt hij al helemaal niets.
Ik heb ook in jouw situatie gezeten, hoop gehouden, het gevoel dat ik hem terug wilde, maar nu, twee jaar na de bom, ervaar ik dat mijn leven rijker is geworden, dat mijn leven meer van mij is geworden en zie ik in hoeveel ik was veranderd tijdens mijn huwelijk, hoeveel ik mezelf had weggecijferd en hoe weinig er nog van mijn eigen ik over was. Niet dat ik een slecht huwelijk had, in tegendeel, maar wij deden alles, maar dan ook echt alles samen. Er was niets meer wat ik alleen deed en ik merk nu dat ik dat heel erg gemist heb. Ik geniet nu met volle teugen van de vrijheid die ik heb.
En ondanks dat ik nu erg gelukkig ben met mijn leven, kan het verdriet over het verlies van mijn partner me ineens weer overvallen. En als ik merk dat hij weer eens (vermoed ik) bij zijn sm is, dan doet ook dat pijn, ook al weet ik dat zij niet aan mij kan tippen en dat het ook helemaal niet om haar gaat, dat hij bij haar niet gelukkig gaat zijn, ook al denkt hij zelf van wel. Het doet pijn dat hij ogenschijnlijk zo makkelijk doorgaat met zijn leven, maar dat is exact wat het is, ogenschijnlijk. Ik weet dat; hij weet het alleen niet, misschien diep van binnen wel, maar dan moet hij zijn gevoel toelaten en zoals we allemaal weten, is dat nu exact waar de schoen wringt.
Op dit moment zoekt hij weer contact met de kinderen, maar dat kan volgende week weer net zo goed voorbij zijn. Het zijn vlagen waarin hij wel weer contact wil met zijn kinderen en dan volgt er weer een periode dat hij weer volledig voor zichzelf kiest. Mijn oudste zoon heeft dat zelf al in de gaten en geeft aan dat hij daar geen zin in heeft, maar het blijft natuurlijk wel zijn vader. Ik ga me er alleen niet meer mee bemoeien. Ik heb het geluk dat mijn kinderen al wat ouder zijn, dus ze kunnen zelf kiezen wat ze willen, tot op zekere hoogte. De oudste is 17 en de jongste 12 jaar; die van 12 jaar staat nog wat meer open voor contact met zijn vader. We zullen zien hoe het loopt. Ik vind het nog steeds erg verdrietig, maar ik ben klaar voor onze scheiding. Hij gaat niet veranderen en ik ga er niet meer op zitten wachten. En ook al volgen er nog genoeg dip momenten, ik wil niet meer door hem gemanipuleerd worden.

Ik wens jou heel veel sterkte, geniet van je nieuw verworven vrijheid, laat je verdriet toe al het er is, maar probeer er niet in te blijven hangen en probeer ook om niet overal een verandering bij je mc-er te zien. Hoe naar het ook is, ervaring leert dat mc een zeer langdurig proces is en we hebben allemaal de hoop gehad dat het juist bij onze eigen mc-er anders was, dat onze liefde zou overwinnen. Ik zeg dit niet om jouw hoop de grond in te boren, maar wel om je een klein beetje in bescherming te nemen. Jij bewandelt jouw eigen pad en ook jij zult hier sterker uit komen, net als wij allemaal. Maar een k-weg is het zeker die je moet gaan.
Wij zijn er voor je. Sterkte.

x Nonna

• Bekend
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 23 januari 2018, 13:28:01 pm »
Lieve Nonna,

Bedankt dat je me in bescherming wilt nemen. Dat is erg fijn.

Inmiddels heb ik de laatste draad met mijn mc'er doorgesneden. En ga gewoon genieten van de vrije momenten die ik heb. Meer kan ik niet doen. Aangezien ie nu nog bij zijn ouders woont, en veel weg is  en vlucht voor zijn gevoel kan ik niks meer doen. Ik hoop dat ie gaat beseffen dat ie hulp nodig heeft zodra ie een eigen woning heeft. Maar ook dat kan nog even duren.

Ik vind het wel moeilijk om te weten dat ie van zaterdag ochtend tot zondag avond bij zijn sm is geweest. Niet dat het stand kan houden gezien alle factoren, zijn woon inmiddels met haar 3 kinderen bij haar vader omdat ze der huis uit moest. En ze woont 1.5 uur bij hem vandaan. Maar toch vind ik het moeilijk.
Ik heb nu ook zoiets van. Als jij iemand wilt die 10x zieliger is als ik. Moet ie het zelf weten, hij vergooit je leven en gezin, ook al beseft ie dat nu nog niet.  Zijn sm ligt namelijk in een nare scheiding. Haar ex wilt de advocaat niet betalen, en daarom worden de papieren niet naar de rechtbank gestuurd. Ze krijgt voor haar oudste 4 uur per week begeleiding omdat ie heel erg moeilijk is. Word emotioneel mishandeld door zijn vader wat ik uit de verhalen opmaak die ik van mijn ex hoor. Woont inmiddels bij haar vader omdat zij eerder der huis uit moest. MOest van 3 verschillende psychologen aan de anti depresiva omdat ze rustig moest worden. Maar dat weigert ze vanwege de kinderen. En om eerlijk te zijn, is zij echt het tegenovergestelde van mij. Ik ben sociaal en beleeft. En zei maakt haar ex zwart op facebook. En is behoorlijk asociaal als ik mijn exschoonmoeder moet geloven omdat zij haar nog kent van de camping. Mijn ex kende haar ook vroeger van de camping. EN kregen via fb weer contact.

Maar goed, ben er nu wel achter dan mijn ex nu niet de man is waar ik verliefd op geworden ben. Hou ik nog van hem. Absoluut. Maar hij moet eerst zichzelf tegen komen, en hoe eerder hoe beter. Want als het lang duurt, is er straks geen hoop voor herstel meer. En dat is er nu nog wel. Maar hij moet doen wat ie wilt , en ik ga dat ook doen.

Mede door de adviezen hier, ben ik gaan beseffen wat ik het beste kon doen. En dat is voor mij en mijn kindjes kiezen.

• Abonnee
  • *
    • Bom: 26-12-2015
« Reactie #11 Gepost op: 24 januari 2018, 14:41:09 pm »
@AB83

heel herkenbaar dat je nog van hem houdt maar niet zoals hij nu is. Ik heb dat na twee jaar ook nog steeds......heel af en toe zie ik de man die hij was. Maar 95% van de tijd is hij nog steeds de alien.
Dat met zijn SM gaat zeer wrs spaak lopen. Ik wacht op nog op het moment dat het hier gebeurd. Hij heeft al tegen alle drie de meiden afzonderlijk gezegd dat de relatie hem tegen valt. het is niet de vraag of het kapot gaat maar wanneer.

wat goed dat je voor jezelf kiest en je kind. het beste wat je kan doen in deze situatie.

gisela
verpest een goede dag niet door te denken aan een slechte dag in het verleden.