Aangepast zoeken

Auteur Topic: Gezamenlijke vrienden  (gelezen 188 keer)

• Bekend
  • **
Gezamenlijke vrienden
« Gepost op: 10 februari 2018, 16:07:40 pm »
Ik vind de omgang met gezamenlijke vrienden zo moeilijk. Ik kan niet alles zeggen, want ik wil ze er niet tussen zetten of de mc-er zwartmaken, maar liegen wil ik ook niet. En uit hun monden hoor ik soms dat mijn mc-er wel dingen vertelt die niet waar zijn. Ik heb het contact ook best lang afgehouden.
Vandaag ging ik met een gezamenlijke vriendin winkelen en ik vertelde naar een festival te gaan. Zij zei dat zij daar ook heen gaan met mijn mc-er en zijn sm. Ze had de sm zelfs al eens ontmoet maar niets tegen mij gezegd. Ik voelde me zo boos en teleurgesteld en heb verschrikkelijk gehuild. Ik voel me zo verraden. Aan de ene kant kan ik hen niet vragen om te kiezen, maar aan de andere kant voel ik me zo ingeruild. Hij heeft haar al mijn plek in laten nemen en nu gebeurt dat hier ook nog eens. Het leek wat beter met me te gaan, maar ik ben weer zo overstuur. Erg vind ik ook dat dat festival pas in september is. Ik had gehoopt dat hun relatie de zomer niet zou halen, maar ze kijken blijkbaar zo ver vooruit al.

• Abonnee
  • *
  • MC is a mindf*ck
    • Bom: 2014
Re: Gezamenlijke vrienden
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2018, 23:13:10 pm »
Beste Linn, dat is ook een heel lastig iets om mee te dealen. Ik noem het de randverschijnselen van een scheiding omdat je hier van te voren geen rekening mee houdt maar er wel mee te maken krijgt. Je kunt je vrienden niet laten kiezen en ze willen dat ook helemaal niet. Het liefst willen ze beide partijen te vriend houden en doorgaan met hun eigen leven. En dat dat voor jou pijnlijk is, daar wordt niet altijd bij stil gestaan. Ik spreek uit ervaring, want zelfs mijn eigen zus maakt zich schuldig aan dit gedrag en dat doet pijn. Maar je hebt er geen invloed op en dus geldt ook hier: LOSLATEN...
Om los te laten is liefde nodig

• Bekend
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 20 februari 2018, 14:36:47 pm »
Ik speel nu heel erg met de gedachte of ik hen niet gewoon los moet laten...

• Abonnee
  • *
  • MC is a mindf*ck
« Reactie #3 Gepost op: 20 februari 2018, 15:44:16 pm »
Hi Linn, alleen jij kunt bepalen hoe dierbaar bepaalde mensen je zijn. Je weet nu in ieder geval wel wat je aan bepaalde 'vrienden' hebt. Maar wees voorzichtig in het afkappen van vriendschappen. Het zal voor menigeen alleen maar een bevestiging zijn van hetgeen je mc'er over je rond bazuint, namelijk dat het aan jou ligt. Dus je kunt er ook voor kiezen om juist je kracht te tonen en de vriendschap voort te zetten. Ik wens je veel kracht en wijsheid toe.

• Bekend
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 20 februari 2018, 16:01:05 pm »
Ja dat en ook omdat ik heel eerlijk gezegd maar weinig mensen om me heen heb. Maar dan is het wel de vraag of ik daarom vrienden moet blijven...

• Vertrouwd
« Reactie #5 Gepost op: 20 februari 2018, 20:11:33 pm »

vind/vond deze dan best wel toepasselijk. Krijg het even niet voor elkaar afbeelding rechtstreeks te plaatsen dus dan maar zo.

hier ook gezamenlijke vrienden die geschokt waren dat manlief de bom naar binnen gooide en vervolgens de deur achter zich dicht trok om nooit meer om te kijken. Ze hebben mijn verdriet gezien - en dat van de kinderen -, de wanhoop, de paniek en ook het liegen en het bedrog meegekregen.

En nee, ik snap best dat men niet wil kiezen, er niet tussen wil gaan staan, maar of je dan met droge ogen nog gewoon vrienden kunt blijven zoals het altijd was met zo iemand? Hij heeft hen ook gewoon heel erg teleurgesteld, gebruikt soms en ook voorgelogen.

Man is nog steeds bij SM, zo ongeveer bij haar ingetrokken. Vrienden hebben nog geen kennis gemaakt op 1 schoonzus na (ook weer lastig, schoonfamilie). En heel eerlijk men moet het helemaal zelf weten, maar iemand die met haar bevriend is of raakt, dat is geen vriend (meer) van mij. Dan hoeven ze helemaal niet te kiezen, dan kies ik zelf wel....
« Laatst bewerkt op: 20 februari 2018, 21:30:15 pm door John »

• Abonnee
  • *
  • MC is a mindf*ck
« Reactie #6 Gepost op: 20 februari 2018, 23:28:22 pm »
Inderdaad een toepasselijke spreuk. En je hebt waarschijnlijk gelijk. Mijn mc'er heeft (momenteel) geen sm en dat maakt het een stuk minder gecompliceerd. Indien dat wel het geval zou zijn dan zou ik er misschien net zo over denken als jij. De omgang van mij zus met mijn mc'er beschouw ik in ieder geval als hoogverraad, dus in dat opzicht snap ik jou wel.

• Bekend
  • **
« Reactie #7 Gepost op: Vandaag om 13:04:06 »
Ik ben er ook steeds meer van overtuigd dat ik moet kiezen. En dan inderdaad voor mijzelf. Maar ik weet ook dat heel veel mensen gewoon niet weten wat het is wanneer ze het zelf niet hebben meegemaakt. Als ik nu vrienden zou hebben die in dezelfde situatie zitten, dan zou ik de soulmate altijd blijven negeren. Maar 3 jaar geleden maakte mijn nichtje iets soortgelijks mee en toen begreep ik het ook niet. Ik vond het ook wel een keer genoeg al dat 'gezeur'. Zou haar ex ook gewoon aanspreken als ik hem zag. Maar nu moet ik die vent ook niet meer, haha! Ben laatst ook niet zo aardig tegen hem geweest toen hij mij vertelde, toen hij hoorde dat mijn relatie over was, dat het wel goed zou komen.

En om over ex-schoonfamilie maar niet te spreken. Die hebben mij allemaal links laten liggen. Mijn ex-schoonmoeder heeft mijn oudste zoon zelfs verteld dat ik haar zou haten en dat zij mij ook haat. En ik had echt wel een goede band met mijn schoonmoeder.