Aangepast zoeken

Auteur Topic: Advies  (gelezen 308 keer)

• Abonnee
  • *
    • Bom: Augustus 2017
Advies
« Gepost op: 27 maart 2018, 23:08:09 pm »
Hoi lotgenoten.

Zoals bij de meesten van jullie zullen de herinneringen van jullie Midlife Crisis-er niet overeenkomen met jullie eigen herinnering. Soms voelt het zelfs alsof ik degene ben die gek is en alles maar verkeerd ziet. Ook al wonen wij al weer 5 maanden samen een echte verandering is er nog niet. Zij is nog steeds redelijk koud en afstandelijk tegen mij en enige vorm van empathie is nog ver te zoeken. Hou ik mij aan de "altijd-goed" strategie dan verloopt het prima en is de sfeer gemoedelijk. Maar zodra ik (per ongeluk en meestal uitgelokt) hiervan afwijk dan komen de verwijten weer naar boven. Zoals vaak het verwijt dat wij nooit iets samen deden, ook niet als gezin. Altijd was zij alleen volgens haar en deden wij maximaal 1 of 2 keer per jaar iets met het gezin of samen. Dus vandaag besloot ik voor mijn eigen gemoedstoestand dit eens te gaan opzoeken.

Dus hier komt het.

De afgelopen 6 jaar tot het moment van de BOM hebben wij 200 uitstapjes gemaakt. Dit heb ik terug gekeken op de rekening van mijn zaak. Uitstapjes naar pretparken, dierentuinen, musea, zwembaden, weekendjes weg, naar restaurants, theaters, bioscopen, vakanties, speelparadijzen, boottochtjes in giethoorn etc etc.

Let wel dit zijn enkel de betaalde uitstapjes en waarvan ik de naam kon achterhalen. Daarbij zijn nog niet de uitstapjes meegerekend die van onze gezamenlijke rekening zijn betaald of uitstapjes die geen geld hebben gekost zoals wandelingen in het bos, naar het park etc. Ook zijn verjaardagen, feestdagen, bezoek aan vrienden niet meegeteld. Zo gingen wij ook elke vrijdag eten bij mijn ouders en speelden wij daar een spelletje of kwamen mensen bij ons op bezoek om te eten en een avond door te brengen. Ook zijn dingen die wij hebben gedaan waarvan ik niet kon achterhalen wat het was, zoals gewoon samen naar de stad gaan en een ijsje eten of naar de markt gaan. Ik denk dat als ik dat ook allemaal nog meetel wij makkelijk aan het dubbele komen of nog meer. Ook hadden wij en vooral zij natuurlijk ook nog haar eigen leven en uitstapjes met vrienden/vriendinnen. Dit zijn dus enkel de dingen die wij samen of als gezin deden.

Laat staan alle dagen dat wij gewoon als gezin doorbrachten en het gezellig hadden door te spelen met de kinderen een filmpje te kijken samen enz. Ook daarvan geen enkele herinnering bij haar.

Nu heb ik dus een hele lijst gemaakt met al deze 200 dingen. En mijn vraag is: Zou het een goed idee zijn om deze is aan haar te laten zien? Om daarbij aan te geven dat haar beeld en haar hersens/depressie een spelletje met haar spelen en dat het allemaal iets anders is dan zij het in haar hoofd heeft.

Zelf denk ik dat er wel weer een ander tegenargument op zal komen. Maar ook denk ik dat hoewel misschien niet direct er toch ergens wel iets blijft hangen. Dat zij toch wel ergens eens iets zal hebben als: "Hoe kan het nu dat ik mij dit niet herinner? Heeft hij dan toch gelijk dat er misschien ook iets in mij zit en ik het niet meer helemaal helder heb? Misschien als ik mij dit niet goed herinner zijn er ook andere dingen die misschien niet helemaal kloppen?"

Wishful thinking misschien, maar ik vraag het mij toch af?
Hebben jullie ooit wel eens verwijten gepareerd met keiharde bewijzen?
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2018, 23:30:24 pm door picapiedra »

• Abonnee
  • *
  • MC is a mindf*ck
    • Bom: 2014
Re: Advies
« Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2018, 06:16:40 am »
Hallo picapiedra, wat een bizarre situatie. Het bewijst maar weer eens dat er een heleboel mis is in de bovenkamer van de mc'er en dat ze echt hun eigen waarheid hebben en de geschiedenis herschrijven. Persoonlijk denk ik dat een confrontatie met de harde feiten geen kwaad kan. Je hebt immers niets te verliezen. Goed mogelijk dat het niet het gewenste resultaat heeft en er weer een of andere draai aan gegeven wordt, maar nee heb je en ja kun je krijgen. Je hebt het dan in ieder geval geprobeerd. Zie het maar weer als het planten van een zaadje dat hopelijk (ooit) zal ontkiemen. Ik ben benieuwd naar haar reactie, dus houd ons op de hoogte.(indien je besluit haar ermee te confronteren). Good luck!
Om los te laten is liefde nodig

• Abonnee
  • *
  • MC is a mindf*ck
    • Bom: 2014
« Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2018, 06:26:33 am »
PS ik heb jouw verhaal niet helemaal op mijn netvlies, maar kennelijk ben je een van de weinigen die het weer proberen samen. Dat is goed om te lezen. Dat het de nodige inspanning kost en allesbehalve vanzelf gaat geloof ik graag. Ik hoop dat je het volhoud, want het lijkt me niet eenvoudig om de altijd-goed-strategie te moeten blijven toepassen. Je blijft toch op eieren lopen op die manier. Ik wens je dan ook veel sterkte en doorzettingskracht! Misschien kun je ons nog even kort updaten over het verloop van de mc van je vrouw?

Groetjes Emmetje
Om los te laten is liefde nodig

• Abonnee
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2018, 09:33:43 am »
Hoi Emmetje,

Ja inderdaad bizar. Het verdraaien betreft ook niet enkel het niks samen doen, maar ook het feit dat zij aangeeft dat wij al jaren langs elkaar heen leven en er geen echte liefde meer was. Dat ik altijd tot 12 uur op mijn werkkamer was en zij alleen op de bank zat. Ja dat soort dagen zullen zijn voorgekomen als ik een drukke tijd had, maar dit is verre van de waarheid. In mijn herinnering waren wij een heel warm gezin, waar wij beiden niet konden slapen zonder de ander. Waar alle vriendinnetjes van onze dochters graag bij ons kwamen spelen omdat het er zo gezellig was, waar graag mensen op bezoek kwamen en er altijd een goede sfeer was. Waar wij onafscheidelijk waren en een perfect team. Zelfs de kraamverzorgster noemde ons haar favoriete gezin, zo een koppel had zij nog nooit gezien, die zo makkelijk taken van elkaar overnam. Maar helaas is dat niet wat ik nu uit haar mond hoor.

Wij "proberen" het inderdaad weer samen. Maar dat heeft veel te maken met het feit dat zij echt op het randje van de afgrond zat met psychotische aanvallen en mij heeft gevraagd weer in 1 huis te wonen. Om eerst te kijken of wij zonder ruzie kunnen om daarna maar verder te kijken. Van een echte verzoening (van haar kant) is echt nog niet te spreken. Makkelijk is het nog verre van. Ik denk zelf dat de echte verzoening en het herstellen pas kan beginnen na een vorm van ontwaken. Tot die tijd is het vooral de lieve vrede bewaren en hopen dat zij niet weer alsnog besluit om weg te gaan.

Mijn draadje staat hier https://www.midlife-info.nl/index.php?topic=1666.0
Ik zal daar binnenkort een update geven van de huidige situatie en het hele verloop van de Midlife Crisis (het speelt namelijk al een tijd achteraf gezien.

• Abonnee
  • *
    • Bom: 26-12-2015
« Reactie #4 Gepost op: 28 maart 2018, 11:37:23 am »
@ picapiedra

Ik zal zeker met de bewijzen komen. Ik heb (en doe het nog steeds) ook gedaan. eerst wil hij het niet geloven maar als ik gelijk heb en blijf volhouden komt daarna meestal het antwoord. echt?? heb ik dat echt gezegd? ik weet het niet meer......
maar het zet hem wel aan het denken. En dan bedenkt hij zich ook dat hij niet de geweldige persoon is die er alles aan heeft gedaan om de relatie wel te laten slagen.

succes  :duim_01:
verpest een goede dag niet door te denken aan een slechte dag in het verleden.

• Abonnee
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2018, 13:31:04 pm »
Hoi Gisela,

Ja ik denk inderdaad dat ik het ook wel ga doen.
Daarnaast hou ik sinds dag 1 ook een dagboek bij waarin ik altijd alles zet wat er gezegd en gedaan is. Soms als wij dan toch een discussie krijgen en ik haar met feiten confronteer zegt zij ook vaak: "Dat heb ik helemaal nooit gedaan of gezegd" en "Hoe weet jij altijd precies welke dag iets is gebeurd". Veel dingen weet zij ook echt niet meer. Ze herinnert zich zelfs niet dat zij een relatie van 15 jaar via de telefoon heeft verbroken.

• Abonnee
  • *
    • Bom: 31 maart 2016
« Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2018, 16:20:02 pm »
Persoonlijk denk ik dat het geen zin heeft, zolang zij niet enige blijk van ontwaken geeft. Maar misschien hebben jullie gelijk en kan het geen kwaad. Ik merk dat ik dat soort gesprekken niet eens meer aan ga. Het verzandt altijd weer in verwijten mijn kant op en daar heb ik gewoon geen zin meer in. Maar goed, mijn situatie is dan ook heel anders, huis is bijna verkocht en concept convenant (waar wel enorm veel fouten in staan) ligt er. Voor mij is het klaar. Ik heb er geen vertrouwen meer in dat hij wakker gaat worden en al helemaal geen zin meer in om erop te wachten.
Succes. Ik lees graag het vervolg.

X Nonna

• Bekend
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 30 maart 2018, 16:35:43 pm »
Daar sluit ik me geheel bij aan Nonna .
Vertrouwen is dan ook juist iets dat ze onherstelbaar kapot hebben gemaakt