Aangepast zoeken

Auteur Topic: Mijn mc-er gedraagt zich als een kleuter  (gelezen 386 keer)

• Abonnee
  • *
Mijn mc-er gedraagt zich als een kleuter
« Gepost op: 3 april 2018, 18:00:57 pm »
Ik maakte me vandaag de bedenking dat mijn 5-jarige dochter hetzelfde gedrag vertoont als mijn mc-er. Om een belachelijk iets een scene maken, als ik met haar probeer te praten, lijkt ze me niet te horen en als ik over mijn toeren geraak, lacht ze me uit ... met dat verschil dat bij mijn dochter na een time-out (ze moet dan in de gang gaan afkoelen en sorry zeggen) de sfeer ontmijnd was en we gewoon weer verder konden. Was het bij mijn man ook maar zo eenvoudig ... hop, de gang in en laat ik je niet meer horen!  :P
Ik lees overal dat ze terug zijn naar hun puberteit, ik denk dat dat bij die van mij de kleutertijd is  ;D

• Abonnee
  • *
    • Bom: 26-12-2015
Re: Mijn mc-er gedraagt zich als een kleuter
« Reactie #1 Gepost op: 4 april 2018, 15:06:31 pm »
Misschien de peuterpuberteit? ;D
verpest een goede dag niet door te denken aan een slechte dag in het verleden.

• Abonnee
  • *
    • Bom: 31 maart 2016
« Reactie #2 Gepost op: 5 april 2018, 09:13:35 am »
Ik heb al diverse leeftijden gezien bij mijn mc-er. Hoort misschien wel bij het doorlopen van het proces.

• Abonnee
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 7 april 2018, 08:04:17 am »
4 dagen alleen geweest met de dochter en het waren zalige dagen van rust en uitstapjes. Hij wist dat ik 4 dagen niet moest werken en veel thuis zou zijn dus heeft hij maar beslist om gewoon weg te blijven terwijl dat eigenlijk niet moest.  Hij loopt overal te verkondigen wat een goede vader hij toch is en ik een slechte moeder maar blijkbaar vindt hij het geen probleem om zijn dochter zo lang te missen ... Midden in de nacht is hij terug thuis gekomen, want vandaag gaat de dochter met hem mee, en mijn zenuwen stonden onmiddellijk weer strak gespannen. Deze morgen heb ik hem even gezien. Ik had me voorgenomen om hem zoveel mogelijk te negeren en enkel het hoogstnodige te zeggen en dat is gelukt. Alleen ... hoe meer ik hem negeerde, hoe meer hij mij begon uit te dagen ... het gekwetste kleutertje in hem was weer heel nadrukkelijk aanwezig.

• Abonnee
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 7 april 2018, 09:05:55 am »
Het is echt heel bizar. En triest ook eigenlijk,  maar tegelijkertijd voor ons ook zo moeilijk.
Mijn mc-er was afgelopen week heel boos nadat ik een mail aan de mediator had gestuurd. Ik kreeg een boze app van hem en hij heeft daarna een boze mail naar de mediator gestuurd en vervolgens stond hij bij school om de jongste uit school op te halen, waar ik dus ook stond. Hij liep mee naar huis, tot aan de deur en is toen weg gegaan. En daarna kreeg ik een app over een klusje aan de woning die nog gedaan moet worden. Niet te volgen.

• Abonnee
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 7 april 2018, 09:43:21 am »
Inderdaad niet te volgen, alhoewel ik heb toch de indruk dat ik hem beter en beter begin te doorgronden. Ik ben het boek van Get Real aan het lezen en behalve dat hij nog steeds geen sm heeft (denk ik), voldoet hij voor de rest aan zowat alles wat geschreven staat.  Dat begrijpen zorgt ervoor dat ik rustiger kan blijven in zijn gezicht maar mijn verdriet wordt er jammer genoeg niet minder om  :'(
Terwijl ik dit zit te schrijven, lopen er hier op dit eigenste moment vreemde mensen in ons huis rond, kandidaat-kopers. Het voelt allemaal zo onwezenlijk, ons huis waar we zoveel in gedaan hebben, zoveel beleefd hebben, onze adoptiedochter thuis gebracht hebben, ... zal binnenkort weg zijn. Het is hartverscheurend. En hij ... is er weer maar eens niet. Hij wil af van ons huis, hij wil scheiden, hij start alles op maar dan vlucht hij en laat de hele boel en alle emoties die erbij komen kijken maar aan mij over.

• Bekend
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 7 april 2018, 15:25:41 pm »
Pfff sterkte Mies!!!

• Bekend
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 19 april 2018, 08:27:24 am »
zooo herkenbaar
hij wil scheiden, hij verhuisd, hij plundert de rekening, hij leeft gelijk god in frankrijk, hij heeft een relatie met zijn soulmate...
en toch, hij kan me niet lossen, hij moet mij steeds uitdagen, hij moet mij steeds beledigen, hij geeft mij van alles de schuld, hij neemt voor niets de verantwoordelijkheid

het is zooo vermoeiend
ik ben op

• Abonnee
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 19 april 2018, 11:24:53 am »
Ik zit hier momenteel met een convenant wat van geen kant klopt en dan krijg ik van mc-er bericht dat ik alleen maar probeer allerlei financiële zaken buiten het convenant om te regelen en dat het convenant is opgemaakt volgens de wettelijke normen. UUhhm volgens mij probeer ik het juist binnen het convenant te regelen, maar hé, wie ben ik, blijkbaar ben ik de gek hier.
Super vermoeiend; huis is verkocht, ik kan geen kant op zonder het convenant, maar ik wil ook niet een convenant gaan tekenen wat niet klopt. pffff wat een doffe ellende is dit zeg

• Abonnee
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 20 april 2018, 16:58:40 pm »
Ze zijn zo moeilijk te volgen!
Hier, na een nochtans goede week, ook weer in dipje beland. De eerste zomerse dagen en het besef dat ik binnenkort mijn mooie tuin moet achterlaten en misschien helemaal geen tuin meer zal hebben, doet me niet echt goed  :triest_01:.

• Bekend
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 20 april 2018, 20:14:00 pm »
oh mies, dat snap ik zo! heb vandaag ook in de tuin gewerkt... met het idee: waarvoor? straks laat ik dit allemaal achter... maar toch: had er zin in en het deed me goed! ook het idee om even een gezellig hoekje te maken voor mezelf! al is het maar voor even, ik probeer er nu van te genieten! maar is idd moeilijk! ben voor de kinderen aan t zorgen en mc’er zit wellicht met een biertje op een terrasje. dat doet wel pijn!
vooral als ik bedenk straks veel kleiner en mss zelfs zonder tuin te zitten. onverdraaglijk eigenlijk!
en toch ga ik nu koffie maken voor me, myself and I en ga die lekker in de tuin opdrinken!
we kunnen dit!!!!! 💪🏻