Aangepast zoeken

Auteur Topic: Wat doen jullie en hoe doen jullie het om weer positief in het leven te komen.  (gelezen 14449 keer)

• Alleen lezen
  • Als je denkt dat je er bent, ben je er net niet.
    • Bom: 06-03-2011
Ik weet het nog niet.
Ben vandaag best wel positief maar dat kan morgen weer anders zijn.
Dus kom maar op met die ideeën  ;)
Je kunt iemand niet missen die je niet meer herkend.

• Alleen lezen
  • 'Let Him Fly...'
    • Bom: 18-1-2011
Re: Wat doen jullie en hoe doen jullie het om weer positief in het leven te komen.
« Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2011, 19:47:13 pm »
1. Lees 'The Secret'
2. Lees 'De Kracht in Jezelf'

3. Lees niet het topic van Arjan  ;)
There ain't no talkin to this man, he's been tryin' to tell me so
It took a while to understand , the beauty of just letting go
Cause it would take an acrobat, I already tried all that 
I'm gonna let him fly ...

• Alleen lezen
    • Bom: bom viel oktober 2009, eind maart 2010 vertrok ze
Re: Wat doen jullie en hoe doen jullie het om weer positief in het leven te komen.
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2011, 19:48:37 pm »
Geitenwollen sokken en sandalen aan, bloemetjeskrans in m'n haar en tussen de schapen in de wei huppelen.

• Alleen lezen
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2011, 19:51:07 pm »
Geitenwollen sokken en sandalen aan, bloemetjeskrans in m'n haar en tussen de schapen in de wei huppelen.

Wil je even zeggen wanneer je dat dan gaat doen, dan kom ik kijken.
Heb ik tenminste toch nog wat te lachen  :lach_01:

• Alleen lezen
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2011, 20:00:41 pm »
1. Lees 'The Secret'
2. Lees 'De Kracht in Jezelf'

3. Lees niet het topic van Arjan  ;)

Ik heb het vervolg op de Secret gelezen, best interessant.
Heb nu het boek "Als je partner je verlaat" in bestelling staan bij de bieb, schijnt wel één van de betere boeken te zijn.
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/als-je-partner-je-verlaat/666831769/index.html

En het topic van Arjan blijf ik toch volgen, zie er de humor eigenlijk wel van in om tot steeds meer ontdekkingen te komen.
Het is voor mij ook nog niet zo lang geleden natuurlijk dat ik verlaten ben maar door dit forum zijn er in ieder geval al een hoop vragen waar ik mee rondliep beantwoord.
Het maakt het niet minder zwaar hoor, begrijp me niet verkeerd.

• Alleen lezen
    • Bom: bom viel oktober 2009, eind maart 2010 vertrok ze
« Reactie #5 Gepost op: 16 mei 2011, 20:03:50 pm »
"Als je partner je verlaat" is inderdaad een mooi en herkenbaar boek. Heb het in één ruk uitgelezen.

• Alleen lezen
  • wat je overkomt zien als uitdaging om te groeien
    • Bom: 17/12/2010
« Reactie #6 Gepost op: 16 mei 2011, 21:16:41 pm »
Ben eerst begonnen met een cursus mindfulness.  Tijdens de cursus leerde ik de problemen die ik heb een plaatsje  te geven.  Wat er gebeurd is heb je niet meer in de hand maar wat je er mee doet wel.  Ik ben zo een beetje de spirituele toer opgegaan en ben er van overtuigd dat ik zeker niet alleen sta.  Ik ben beginnen tekenen en boetseren en kwam tot de vaststelling dat mijn werkjes eigenlijk wel mooi zijn.  Het klinkt misschien wel wat pocherig maar dat kan me op het ogenblik niet zo veel schelen.  Ik ben trots op mezelf en laat dat ook aan anderen weten.  Als ik zelf nog niet trots zou kunnen zijn op mezelf hoe kan mijn man dan ooit nog trots zijn op me.  Hij zit zeker niet te wachten op iemand die telkens zielig doet of begint te zeuren over van  alles en nog wat. 

• Alleen lezen
« Reactie #7 Gepost op: 16 mei 2011, 21:25:13 pm »
Ben eerst begonnen met een cursus mindfulness.  Tijdens de cursus leerde ik de problemen die ik heb een plaatsje  te geven.  Wat er gebeurd is heb je niet meer in de hand maar wat je er mee doet wel.  Ik ben zo een beetje de spirituele toer opgegaan en ben er van overtuigd dat ik zeker niet alleen sta.  Ik ben beginnen tekenen en boetseren en kwam tot de vaststelling dat mijn werkjes eigenlijk wel mooi zijn.  Het klinkt misschien wel wat pocherig maar dat kan me op het ogenblik niet zo veel schelen.  Ik ben trots op mezelf en laat dat ook aan anderen weten.  Als ik zelf nog niet trots zou kunnen zijn op mezelf hoe kan mijn man dan ooit nog trots zijn op me.  Hij zit zeker niet te wachten op iemand die telkens zielig doet of begint te zeuren over van  alles en nog wat.

Heel goed allemaal.
Als ik straks financieel alles weer een beetje op de rit heb wil ik ondanks dat ik al wat ouder ben (who cares) mijn hobby als dj weer proberen op te pakken.
Misschien wordt ze dan ook weer trots op me als ik ineens op een feest staat te draaien waar zij dan toevallig is  :lach_01:

• Alleen lezen
  • 'Let Him Fly...'
    • Bom: 18-1-2011
« Reactie #8 Gepost op: 16 mei 2011, 21:43:19 pm »
mijn hobby als dj weer proberen op te pakken.

DJ?

Ruud, dit ruikt wel erg naar Midlife Crisis hahahahahahaha  :lach_01:
There ain't no talkin to this man, he's been tryin' to tell me so
It took a while to understand , the beauty of just letting go
Cause it would take an acrobat, I already tried all that 
I'm gonna let him fly ...

• Alleen lezen
« Reactie #9 Gepost op: 16 mei 2011, 21:45:15 pm »
DJ?

Ruud, dit ruikt wel erg naar Midlife Crisis hahahahahahaha  :lach_01:

:lach_01: Nou nog een cabrio kopen en een meid van tussen de 20 en 25 aan de haak slaan  :lach_01:

• Alleen lezen
    • Bom: 05-01-2011
« Reactie #10 Gepost op: 16 mei 2011, 22:23:44 pm »
:lach_01: Nou nog een cabrio kopen en een meid van tussen de 20 en 25 aan de haak slaan  :lach_01:

Ja, een cabrio staat al jaren op m'n verlanglijst, alleen ontbreken de financiën daarvoor. Binnenkort helemaal ben ik bang.
En een rondreis in het westen van Amerika, en ......

• Alleen lezen
    • Bom: 24-01-2011
« Reactie #11 Gepost op: 16 mei 2011, 22:35:58 pm »
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik zit in een bandje. Ik ben zanger/gitarist, maar ik moet er wel snel bij zeggen dat ik al 15 jaar in deze band actief ben, dus toen ik begon was ik, even rekenen...29. Maar muziek maken is mijn grote passie en dat pakt niemand me ooit af. Het is dan ook in deze zware tijd iets wat me er door sleept op moeilijke momenten. Voor boeken lezen heb ik momenteel de rust niet, maar ben wel van plan een van de eerder genoemde boeken eens door te gaan spitten. The secret heb ik ooit wel gelezen maar dat was in een tijd dat ik de wind nog in de rug had, dus dan doe je er niet zoveel mee. Maar de tijden zijn wel verandert en ik heb nu wel wat meer behoefte aan spirituele bijstand. Zonder geitewollensokken uiteraard. Het moet ook niet zover komen dat ik tegen bomen ga praten of zo.
Verder haal ik veel voldoening uit hardlopen, al moet ik wel zeggen dat ik me nu echt moet dwingen om te gaan lopen. Als ik eenmaal bezig ben dan is het goed. Met een goede lichamelijke conditie is het mentaal wat beter op te brengen allemaal. Bovendien maakt je lijf endorfines aan tijdens het sporten, een soorte van gelukshormoon. Het schijnt ook bevorderlijk te zijn voor je sexleven...nou ja, dat is nu dus even niet zo van belang.

Groetjes, Thomas     

• Alleen lezen
« Reactie #12 Gepost op: 16 mei 2011, 22:49:51 pm »
Dat hardlopen werd mij ook heel veel aangeraden maar omdat ik in de eerste 7 weken 13 kilo was afgevallen en daar nog niets van terug is doe ik dat maar even niet.
Ben wel (weer) wat aan krachttraining gaan doen, is ook wel lekker en door de figuur verbetering, nu was dat niet echt slecht al zeg ik het zelf (andere ook trouwens) geeft het je zelfvertrouwen ook wel een boost.
Kan ik wel gebruiken na zover de stront ingetrapt te zijn.

• Alleen lezen
    • Bom: januari 2010
« Reactie #13 Gepost op: 16 mei 2011, 23:03:19 pm »
Ik leef mijn leven zoals ik altijd deed, maar zonder hem.
Vertel alleen de dingen over mezelf en Midlife Crisis-er die ik kwijt wil en aan wie ik dat kwijt wil.
En verder wil ik zo veel mogelijk over andere dingen praten.
Doe leuke dingen met onze kinderen.
En zorg goed voor mezelf.
En ik maak me niet druk over dingen die niet belangrijk zijn.
En vraag hulp als ik dat nodig vind.
En ik geniet er van dat ik alleen aan mezelf verantwoording hoef af te leggen.
Ik probeer alles stapsgewijs te verwerken, op mijn manier en mijn tempo.

• Alleen lezen
« Reactie #14 Gepost op: 16 mei 2011, 23:10:33 pm »
Ik leef mijn leven zoals ik altijd deed, maar zonder hem.
Vertel alleen de dingen over mezelf en Midlife Crisis-er die ik kwijt wil en aan wie ik dat kwijt wil.
En verder wil ik zo veel mogelijk over andere dingen praten.
Doe leuke dingen met onze kinderen.
En zorg goed voor mezelf.
En ik maak me niet druk over dingen die niet belangrijk zijn.
En vraag hulp als ik dat nodig vind.
En ik geniet er van dat ik alleen aan mezelf verantwoording hoef af te leggen.
Ik probeer alles stapsgewijs te verwerken, op mijn manier en mijn tempo.

Knap, en hoe lang zijn jullie al uit elkaar dan?