Aangepast zoeken

Auteur Topic: Wat doen jullie en hoe doen jullie het om weer positief in het leven te komen.  (gelezen 14447 keer)

• Alleen lezen
    • Bom: bom viel oktober 2009, eind maart 2010 vertrok ze
Re: Wat doen jullie en hoe doen jullie het om weer positief in het leven te komen.
« Reactie #30 Gepost op: 17 mei 2011, 12:02:29 pm »
Trigger: het overlijden van de vrouw van mijn beste vriend in juli 2009, de aanloop daar naar toe en de steun aan mijn beste vriend en zijn zoontjes. Met name dat laatste heeft mijn vrouw volledig uitgeput. Gelukkig was daar mijn beste vriend om haar een nieuw geluk in haar hoofd te praten.

In oktober 2009 ontdekte ik dat er wat aan de hand was. Toen volgde een half jaar van liegen-beloven-toch niet doen-bedriegen-kilte-afstandelijkheid-valse hoop geven-emotieloosheid-iedereen voor de gek houden en dat dan aan elkaar geknoopt en heel veel rondjes laten draaien. Eind maart 2010 is ze bij me weg gegaan.

• Alleen lezen
  • 'Let Him Fly...'
    • Bom: 18-1-2011
Re: Wat doen jullie en hoe doen jullie het om weer positief in het leven te komen.
« Reactie #31 Gepost op: 17 mei 2011, 12:08:09 pm »
Bomb Drop: 18-1-2011, ik ontving een sms van hem die overduidelijk voor de soulmate bedoeld was.
Ik ben op de grond gestort van verdriet. Ik was verbijsterd, omdat wij een goed huwelijk hadden en vreemdgaan ├╝berhaupt niet in zijn woordenboek past. Hij kwam thuis en meteen werd mij duidelijk dat zijn besluit al genomen was (dat bleek eigenlijk al uit die sms). Diezelfde avond ging hij praten met de soulmate (omdat ik het had ontdekt) en met zijn kinderen (om te vertellen dat hij niet zeker wist of hij wel met mij verder wilde). Die nacht mocht ik nog tegen hem aan liggen maar ik voelde de afstand (dat was de eerste keer dat ik die afstand voelde, tot die dag geen enkel signaal gekregen). Hij lag letterlijk binnen vijf minuten te snurken terwijl ik de hele nacht wakker lag van verdriet...(De totale desinteresse voor mijn emoties en gevoelens was vanaf die dag overduidelijk en zo ken ik hem helemaal niet, hij heeft vanaf die dag een enorme muur opgetrokken)

19-1-2011: Hem het huis uitgezet, 1 dag na de bom dus. Zijn besluit was al genomen maar hij had nog graag tot de zomer (alles ook al in razend tempo lekker gepland in die paar weken dat ze elkaar kenden) bij me willen blijven wonen, uit gemakzucht en...tot zijn zoon voor de HAVO was geslaagd. Dan was het veiliger om te vertrekken. Maar hij had kunnen weten dat Tinky niet gek is, dus eruit!
Tas ophalen. Vreemdgaan = wegwezen! (Toen had ik overigens nog geen idee van een Midlife Crisis, maar dat had mijn beslissing niet veranderd, ik wil geen man in mijn huis die niet heel graag bij mij wil zijn)

Ik vermoed dat de Midlife Crisis begonnen is rond januari 2009 toen mijn vader plotseling overleed. Hoewel mijn moeder denkt dat dat geen aanleiding kan zijn voor een Midlife Crisis omdat het MIJN vader was en niet ZIJN vader, maar volgens mij maakt dat niet uit. Dat was in dezelfde periode dat hij voor het eerst samenwerkte tijdens concerten met de soulmate. In de afgelopen twee jaar hebben hij en de soulmate overigens nooit meer contact gehad, dat weet ik zeker. Maar nu beweren beiden met hun verliefde kop dat ze 'elkaar in gedachten nooit hebben losgelaten' (yeah sure)

Ik heb echter pas de laatste weken voor de bom de eerste irritatie gevoeld. Daarvoor? GEEN ENKEL SIGNAAL!

Hij woont nu in een antikraakwoning in een dorp verderop en er is alleen smscontact. Ik woon (nog) in ons huis.
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2011, 12:11:43 pm door Tink »
There ain't no talkin to this man, he's been tryin' to tell me so
It took a while to understand , the beauty of just letting go
Cause it would take an acrobat, I already tried all that 
I'm gonna let him fly ...

• Alleen lezen
    • Bom: 14 februari 2010
« Reactie #32 Gepost op: 17 mei 2011, 12:08:46 pm »
14 februari 2010 de bom. Aan de hand van het vele lezen besef ik dat het inderdaad al langer bezig was( vakantie 2009 huis met zwembad waar ik veel alleen was omdat hij liever op hat strand was (beter bruinen???). Als ik nu terug denk heb ik meerdere malen gevraagd wat scheelt er, waarom kan je niet bij mij zijn??? Hij wilde leven, duiken en nog zoveel dingen leren? ??? ? Hij had ook al langer een soulmate waar hij niks mee had O nee, enkel praten dat kon hij niet meer met mij A nee, omdat wij zien dat er van alles mis is en de soulmate niet......Ik heb hem in oktober 2009 gevraagd zoek hulp, ik ken u niet meer (zijn antwoord gij zegt dat ik zot ben) ???  De week voor de bom ongeveer  (weet het niet meer precies) zijn troetelnaamje voor mij met de woorden jij weet niet hoe graag ik jouw zie (vertel dat nu maar eens tegen normale mensen die zie je soms denken dat wij niet meer sporen)....
Het geeft mij troost dat een Midlife Crisis is maar de breuk is er, het zou veel makkelijker zijn als je nadien nog kan communiceren wat nu totaal niet lukt en dat is heeeeeeeeeeel vermoeiend. Elke dag is een nieuwe en zo leef ik op't moment wat veel mensen niet begrijpen (jullie allemaal bekend, uitspraken zoals verkoop het huis, doe dit, doe dat, bij mij zou het niet waar zijn.....Enkel op dit forum begrijpen wij mekaar omdat we spijtig genoeg allemaal in een nachtmerrie beland zijn. Hij woont niet ver van bij mij, als hij daar slaapt denk ik wel eens ik ga een pilletje door zijn strot duwen zodat hij weer normaal is. :lach_01:

Woefke. :bloemen_02:
Lang nadat de prijs vergeten is, wordt kwaliteit nog herinnerd !

• Vertrouwd
« Reactie #33 Gepost op: 17 mei 2011, 12:41:03 pm »
Hoi lotgenoten,

Bij ons begon het in mei 2008.
Tijdens de vakantie is hij zich steeds meer gaan afzonderen.
December 2008 gaf hij aan dat hij meer voor haar was gaan voelen,en is begin januari 2009 vertrokken.
In juni 2009 ben ik hulp gaan zoeken omdat het toen best wel slecht met mij ging.
Mijn man is nu voor de derde maal weg(vanaf augustus 2010)
Af en toe heb ik wel een terugval en kan nog erg boos worden ,maar heb toch ook wel vaak periodes dat ik mij goed voel.

groet anja

• Alleen lezen
    • Bom: 16-4-2010 en 2-2-2011 vertrokken 15-9-2011
« Reactie #34 Gepost op: 17 mei 2011, 12:49:45 pm »
Bij ons begon het verhaal met de soulmate in april 2010 en duurde tot juli 2010.
Van juli 2010 tot november 2010 een goede periode gehad.
Van half november 2010 tot februari 2011 twijfel en herstel van contact met de soulmate en 2 februari 2011 de beslissing om te scheiden.

We wonen nog wel in 1 huis.
zonder dalen geen pieken!

• Alleen lezen
  • Als je denkt dat je er bent, ben je er net niet.
    • Bom: 06-03-2011
« Reactie #35 Gepost op: 17 mei 2011, 12:52:36 pm »
We wonen nog wel in 1 huis.

Pffffff, dat lijkt mij heel zwaar zeg.
Wetende dat je uit elkaar zal gaan.
Je kunt iemand niet missen die je niet meer herkend.

• Alleen lezen
« Reactie #36 Gepost op: 17 mei 2011, 13:10:49 pm »
Sept 2008 voelde ik nattigheid, hem gevraagd wat is er....niets niets niets, terwijl ik hem zag wegkwijnen (op een vakantie begin mei 2008 was hij regelmatig naar de kamer zogezegd naar toilet), februari 2009 ben ik op onderzoek gegaan, en heb ik gevonden wat ik moest vinden (ik heb de indruk dat de meesten het zelf verteld hebben van hun minnaar of minnares, wat bij mij niet het geval geweest is).

Soms vermoed ik dat dit al van in 2007 bezig is, of dat hij toch zeker er al in zat.

Stel je voor dat het uiteindelijk al 10j bezig is, hoe reageer je dan, ze zeggen altijd dat het meestal langer aan de gang is dat dat men eerst zei.

• Angelique

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 17 mei 2011, 13:31:43 pm »

Ik kwam er eind januari achter (via een filmpje in zijn mail dat de soulmate in haar BH staat en een kusje in de telefoon geeft  :boos_02:) dat hij een vriendin had. Dat speelde vanaf mei 2010. Heb hem toen meteen gezegd dat ie niet meer thuis hoeft te komen. Inmiddels is het uit met de soulmate en wil hij wel terug maar er is teveel gebeurd, er valt nog steeds niet goed met hem te praten maar ik vind hem wel erg zielig, hij is zo veel kwijtgeraakt. Ben lekker aan het daten met andere man, voel me vaak smoorverliefd en moet zeggen dat dit een prima middel is om weer positief in het leven te komen.

• Alleen lezen
  • 'Let Him Fly...'
« Reactie #38 Gepost op: 17 mei 2011, 13:34:40 pm »
Angelique, heb je dan ook een idee waarOM een relatie met de soulmate uit gaat?
Gaan Midlife Crisis'ers dan toch uiteindelijk inzien dat dit niet de ware voor hen is?

Ben blij om te lezen dat het met jou goed gaat  :duim_01:

• Angelique

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 17 mei 2011, 13:53:01 pm »

Hoi Tink, het is uitgegaan omdat het volgens hem steeds al niet goed voelde. Hij had al twijfels maar is verstrikt geraakt in haar web. Zij was 15 jaar jonger en had wel een kind van 10 die alleen bij haar woonde. Dit compliceerde de boel ook. Maar dit wil nog niet zeggen dat mijn Midlife Crisis-er genezen is. Er is nog geen zinnig gesprek met hem te voeren, hij kruipt in de slachtofferrol en neemt zijn verantwoordelijkheden niet, ook niet naar de kinderen toe die hij nog steeds amper ziet. Ik kreeg wel een berichtje laatst van hem met drie xxx . Heb hem toen gebeld dat ik daar niet van gediend ben, ik ben zo vernederd en zo gekwetst. Hij loopt nu bij een psycholoog (dezelfde als waar ik liep) en die dacht ook al dat mijn Midlife Crisis-er een zware klus zou worden omdat hij niet inziet dat hij iets mankeert. Ik zie het wel en hou nog steeds zoveel mogelijk afstand, maar niet voor de kinderen, ik hoop juist dat die relatie verbeterd.

• Alleen lezen
  • 'Let Him Fly...'
« Reactie #40 Gepost op: 17 mei 2011, 13:54:59 pm »
Voelde het niet goed om de soulmate zelf of omdat je man toch steeds aan jou is blijven denken?

• Angelique

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 17 mei 2011, 14:00:27 pm »

Lastige vraag, dat weet ik eigenlijk niet. Ik denk dat de soulmate met haar zoontje zelf niet goed voelde. Ik denk dat het jongetje cruciaal is geweest, het is niks voor mijn Midlife Crisis-er om een nieuw gezin te vormen. Ik weet wel zeker dat ik niet zo'n rol heb gespeeld het laatste jaar want aan mij deugde werkelijk niets. Hij was eigenlijk nooit echt gelukkig geweest in ons huwelijk, we waren 15 jaar geleden beiden een andere kant uitgegaan, ik was kil en afstandelijk nou ja, je kent het wel, ik lees het zo vaak op het forum je wordt helemaal afgeschreven en dat was hier ook. Ook stukken uit die eerste mail van jouw man zouden door mijn Midlife Crisis-er geschreven kunnen zijn.

• Alleen lezen
    • Bom: bom viel oktober 2009, eind maart 2010 vertrok ze
« Reactie #42 Gepost op: 17 mei 2011, 15:01:41 pm »
OK, ik speel weer even advocaat van de duivel...

Wij als "gedumpten" zijn allemaal geshockt over het feit dat onze partner ineens onherkenbaar is. Dit kan niet de echte persoon zijn, gewoon onmogelijk. We hebben toch zelf gezien hoe gelukkig hij/zij met ons was? Dit slaat gewoon helemaal nergens op, hij/zij is helemaal de weg kwijt.

Maar wat nou als dit WEL de echte persoon is? Als zij het gevoel wat ze nu hebben gewoon altijd hebben weggestopt, genegeerd onder het mom "ik ben nu toch gelukkig, wat zeur ik nou, ik heb niets te klagen." Zichzelf misschien wel kwalijk hebben genomen dat ze dat soort gedachtes hebben gehad. "Geen aandacht aan besteden, waar slaat dit nou op, ik ben toch gelukkig, hou op". En elke keer als ze dat voelden gooiden ze een pingpongballetje door een gat in de deur van een kast.

En dan, na X jaren dat gevoel te hebben weggestopt en voor de buitenwereld en zichzelf perfect te hebben verborgen, komt het tot een uitbarsting die zo heftig is dat ze het zelf ook niet kunnen bevatten dan wel uitleggen. En ze het maar allemaal laten gebeuren omdat ze niet anders kunnen. Ze hebben de deur van de kast met pingpongballen op een kiertje gezet maar die barst open en ze worden bedolven onder de berg pingpongballen. (En dan moet je even die 2 seconden waarin dit normaal plaats zou vinden in heel trage slow motion afspelen (zeg maar 2 seconden wordt 3-9 jaar...))

Ach ik brainstorm ook maar wat voor de vuist weg en merk dat het best pijn doet om dit soort gedachtes toe te laten. Als ik terugkijk op onze relatie heb ik alleen maar een stralende gelukkige vrouw aan mijn zijde gezien. Maar toch. Stel dat dat pingpongverhaal toch een beetje waar is...? :triest_04:

• Alleen lezen
  • I am who I am
    • Bom: 09-04-2009
« Reactie #43 Gepost op: 17 mei 2011, 15:14:23 pm »
Bij ons begon het in de zomer van 2008.
November 2008 kwam zijn soulmate in beeld.
April 2009 wilde hij weg, maar is toch gebleven, augustus 2009 hetzelfde verhaal, om 11 december 2009 toch zijn koffers te pakken en bij zijn ouders in te trekken.
Augustus 2010 een "kort ontwaken" tot november/december 2010. (Soulmate nooit uit beeld geweest)
Vanaf daar weer een terugval en zit nu in een zware depressie, met als gevolg dat al zijn gevoel naar mij weer geblokkeerd wordt en beginnen we weer van voren af aan. Vriendjes... that's it.

GA
Guardian Angel :angel_01:
Ik buig wel, maar ik breek niet

• Alleen lezen
« Reactie #44 Gepost op: 17 mei 2011, 15:15:35 pm »
Hoi Arjan,

Als dat zo zou zijn moeten ze meteen naar Hollywood gaan.
kunnen ze veel geld verdienen en Oscars binnen halen.

Want dan zijn er veel ingetrapt.