Aangepast zoeken

Auteur Topic: Betalingsmogelijkheden  (gelezen 2125 keer)

• Administrator
    • Bom: never
Betalingsmogelijkheden
« Gepost op: 28 maart 2012, 14:23:16 pm »
Naar aanleiding van het grote aantal klachten over de betalingsmogelijkheden ben ik intensief op zoek geweest naar een alternatieve mogelijkheid.

Ik heb eerst geprobeerd om Ideal via een tussenpartij geregeld te krijgen maar dit is sinds enige tijd niet meer mogelijk door aangepaste gebruikersvoorwaarden van de organisatie achter Ideal. Iedere aanbieder van Ideal transacties dient in het bezit te zijn van een KvK inschrijving.

Gelukkig bleek tijdens mijn speurtocht dat ik niet de enige ben die tegen dit probleem aan loopt. In de meeste gevallen werd "DirectEbanking" als alternatief aangeraden. Sinds kort is de naam van deze organisatie veranderd in Sofort.

Citaat
Het snelst groeiende betaalmiddel is overduidelijk SofortBanking (voorheen DirectEbanking), en is net zoals iDeal een debitcard betaaloplossing.

bron: http://www.internetkassa.nu/betaalmiddelen/directebanking.html

Sofort heeft grote overeenkomsten met Ideal. Je kiest je bank en vervolgens verloopt de transactie volledig via de reguliere wijze zoals je van je eigen bank gewend bent, en dus ook met de eigen verificatie methode van je eigen bank.

Helaas zijn (net als in het begin bij Ideal) nog niet alle banken bij dit systeem aangesloten. In ieder geval wel aangesloten zijn ABN, Fortis, ING en SNS.  Het lijkt mij dat het overgrote deel van de bezoekers van de site hiermee geholpen is. Persoonlijk ga ik er van uit dat ook de RABO zich op niet al te lange termijn aan zal sluiten.

Nog een voordeel is, dat dit systeem voor meerdere landen beschikbaar is. Ook vanuit Belgi├ź kan dit systeem gebruikt worden om betalingen te verrichten. Ik weet zo niet welke landen er nog meer bediend worden, maar dat is te zien op de eerste pagina nadat je op de "Betaalknop" geklikt hebt.

Mogelijk wordt de betaalsite in het Engels getoond. Links bovenaan de pagina staan een aantal vlaggetjes. Door op het vlaggetje van de door jouw gewenste taal te klikken krijg je de site in de gewenste taal te zien.

Deze betaalwijze is ondertussen geïmplementeerd op de site, ik verwacht hem binnen nu en een uur vrij te kunnen geven..
Nadat je voor een abonnement gekozen hebt kun je kiezen tussen betaling via PayPal en betaling via Sofort.

Nadat een betaling via Sofort ontvangen is zal je abonnement meteen geactiveerd worden, hier is geen menselijk tussenkomst voor nodig. In de praktijk betekent dit dat, na de melding dat de betaling gelukt is, je abonnement meteen geactiveerd zal zijn.

Helaas zit er in de PayPal module een hikje waardoor mijn tussenkomst wel nodig is om het abonnement te activeren. Ik hoop dit binnenkort op te kunnen lossen. Overigens ontvang ik altijd een email van PayPal nadat er een betaling is ontvangen en het verwerken van betalingen heeft mijn hoogste prioriteit.

Mocht je ondanks dit alles toch nog problemen ondervinden met de betaling, stuur dan even een PB. Bij voor keur naar John en niet naar de Webmaster omdat ik als John veel meer ingelogd ben.

De Webmaster

• Global Moderator
Re: Betalingsmogelijkheden
« Reactie #1 Gepost op: 1 juli 2016, 15:27:57 pm »
Bij Sofort kunnen tegenwoordig ook de klanten van de RABO-bank terecht.
Wie loslaat heeft 2 handen vrij.